FC Den Bosch heeft zich versterkt met Lorenzo Hoffman. De achttienjarige linksbuiten maakt de overstap vanuit de jeugdopleiding van Willem II, waar hij onderdeel was van zowel het O19 als O21 team. Hoffman tekent een contract voor twee seizoenen in De Vliert, waarbij FC Den Bosch een optie heeft bedongen voor een derde jaar.
Lorenzo Hoffman: “Ik kijk met veel vertrouwen uit naar dit nieuwe avontuur en geloof dat ik me hier snel thuis zal voelen. Ik kom uit de regio Amsterdam, maar ga me hier vestigen om me volledig op mijn carrière bij FC Den Bosch te kunnen richten. Mijn eerste doel is helder en dat is een vaste plek veroveren in de A-selectie. Daarvoor wil ik de kansen die ik tijdens de voorbereiding krijg optimaal benutten. In Tilburg heb ik al kunnen proeven aan het niveau van een eerste elftal, doordat ik af en toe mee mocht trainen en ook minuten maakte in oefenwedstrijden. Dat heeft mijn ambitie alleen maar vergroot. Een aantal spelers uit het O21-team ken ik ook al als tegenstander. Ik ben blij dat ze nu mijn teamgenoten worden, zoals ik er ook naar uit kijk om de rest van de spelers te leren kennen en de club en de achterban.”
Technisch manager Jesper Gudde is enthousiast over de jongste aanwinst: “Lorenzo sluit in elk geval voor de voorbereidingsperiode direct aan bij de hoofdmacht. We zien veel potentie in hem en verwachten dat hij zich snel kan ontwikkelen tot een vaste waarde binnen de A-selectie. Hij beschikt over eigenschappen die je graag ziet bij een linksbuiten; snelheid, een actie en het vermogen om een wedstrijd te kantelen.”

